Пошук
Вхід для користувачів
логін
пароль
Реєстрація

 
Зона журналістських розслідувань. Редакторський портал

17.12.2008 – Оналайн-конференція з Андрієм Лавриком на Redactor.uapp.org

Українська Асоціація Видавців Періодичної Преси (УАВПП) спільно з проектом «Гідна Україна», який виконується компанією MSI за підтримки АМР США в рамках Порогової програми корпорації «Виклики тисячоліття» запрошують редакторів, які практикують журналістські розслідування, на четверту з шести онлайн-конференцій з практичного менеджменту журналістських розслідувань.

 

Гість оналайн-конференції   Андрій Лаврик - редактор відділу розслідувань щотижневика «Український тиждень». Працював у тижневиках “Грани плюс”, “Без цензури”, “Контракти”, газетах “Комсомольская правда”, “Киевские ведомости” та інших періодичних і не дуже виданнях.

 За журналістські розслідування взявся після того, як зрозумів, що нічого іншого робити не вміє. На цій царині відзначився широтою поглядів і міцною печінкою.

Статті Андрія Лаврика можна прочитати тут: http://www.ut.net.ua/about/we/22/ 

 

Тема оналайн-конференції: "Організація відділу розслідувань: як це зробити"

 

Дискусія відбудеться 17 грудня 2008 року з 13:00 до 15:00 на редакторському порталі http://redactor.uapp.org/

 

Свої питання Ви можете залишати тут: http://redactor.uapp.org/uk/conference/6.html

 

Розраховуємо на Вашу активну участь у дискусії!

 

За більш детальною інформацією, будь ласка, звертайтесь до Наталії Волгіної.

E-mail: organizator@uapp.org

Тел.: 8-044-425-57-87

 

Довідка:

 

«Український тиждень» щотижневий ілюстрований суспільно-політичний журнал, що висвітлює ключові події та проблеми країни й розрахований на освіченого, соціально активного читача.
Виходить українською мовою, від 02.11.2007 року
Аудиторія: чоловіки та жінки, 21-55 років; освічені; що умовно належать до «middle class»; мешканці переважно великих міст. Здебільшого зайняті в приватному бізнесі; або держслужбовці високого та середнього рангу; представники «ліберальних професій»; студенти та викладачі провідних ВНЗ.

Андрій Лаврик - редактор відділу розслідувань щотижневика «Український тиждень».

 

Українська Асоціація Видавців Періодичної Преси (УАВПП) є добровільною, недержавною неприбутковою організацією – асоціацією видавців, які об’єднали зусилля для того, щоб сприяти розвитку ринку друкованих ЗМІ, та докладати зусиль до збільшення його рекламної ємності, спрощення правил та регуляцій, покращення умов для ведення бізнесу, підвищення його інвестиційної привабливості.

 

Проведення проекту «Підвищення привабливості використання журналістських розслідувань у практиці сучасних українських ЗМІ» стало можливим завдяки підтримці програми «Сприяння активній участі громадян в протидії корупції «Гідна Україна», який здійснює компанія Менеджмент Сістемс Інтернешнл (MSI) завдяки підтримці Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та Корпорації «Виклики тисячоліття(МСС).

Інформація: Redactor.uapp.org


Вопросов   на странице
с начала с конца
12008-12-11 16:22:07 Кривенко Олександр Григорович В чому полягає стратегічне планування відділу розслідування?
2008-12-17 13:03:29 Андрій Лаврик, «Український тиждень» Визначте пріоритетні напрямки розслідувань – для початку цього досить.
22008-12-11 16:23:21 Ольга Юркова Принципи відбору людей у відділ розслідувань?
2008-12-17 13:05:28 Андрій Лаврик, «Український тиждень» У людини має бути бажання цим займатися. Це головне. Не завадив би і досвід, але часто «зелені» працюють із більшим вогником в очах, ніж досвідчені колеги.
32008-12-11 17:58:36 Володимир Торбіч, ІА Рівненське агентство журналістських розслідувань Скільки коштує повноцінне розслідування? Для редакції і для журналіста.
2008-12-17 13:21:41 Андрій Лаврик, «Український тиждень» У принципі, такі розрахунки не слід робити окремо для редакції і журналіста. Варто рахувати вартість власне розслідування. Для прикладу припустимо, що штатний журналіст витрачає на конкретне розслідування місяць. Його місячна зарплатня, припустимо, $ 1 тис. У ході розслідування йому довелося з'їздити у два відрядження, витрати на які склали, приміром, $ 300. При цьому виникли витрати, наприклад, на контрольні закупки ($200), представницькі ($100), знадобилися послуги контрагентів чи субпідрядників ($200). У сумі маємо $1,8 тис. - стільки коштуватиме розслідування. Утім, за цією формулою обраховується собівартість будь-якого журналістського матеріалу.
42008-12-11 18:00:05 Володимир Торбіч, ІА Рівненське агентство журналістських розслідувань Що потрібно щоб ефективно запрацював відділ розслідувань?
1.
2.
3.
4?
2008-12-17 13:24:38 Андрій Лаврик, «Український тиждень» Бажання видавця, люди (журналісти), бюджет.
52008-12-15 13:05:29 Віталій Голубєв, головний редактор ТОВ "Видавничий дім "ОГО" У разі створення в структурі редакції окремого відділу розслідувань з наділенням її керівника (журналіста-розслідувальника) відповідними менеджерськими повноваженнями - чи не виникатиме, на вашу думку, в роботі редакції зайвого дублювання або напруги? Адже не кожен талановитий журналіст може бути ефективним у ролі керівника, навіть невеличкого відділу з кількох людей...
2008-12-17 13:26:34 Андрій Лаврик, «Український тиждень» Звісно, напруга може виникнути. Але це залежить від людського чинника. Якщо начальник з підлеглим не можуть порозумітися, то хтось має йти. Або в інший підрозділ, або в іншу редакцію. Це стосується будь-якого відділу.
Цілком з Вами згоден, що далеко не кожен журналіст може бути ефективним у ролі керівника. Але якщо створюється окремий підрозділ, то хтось повинен координувати його роботу. Редактор має пам’ятати, що його завдання №1 допомагати підлеглим ефективно виконати свою роботу, і тримати у себе у голові, що багато у чому він може тямити не більше за підлеглих.
62008-12-15 13:06:00 Віталій Голубєв, головний редактор ТОВ "Видавничий дім "ОГО" Як спланувати навантаження на відділ? Маю на увазі певну норму розслідувань, які він повинен видавати "на-гора", щоб виправдовувати своє функціонування? Краще визначити таку норму наперед чи піти шляхом спроб і помилок, вивівши її постфактум, за результатами аналізу перших місяців роботи відділу?
2008-12-17 13:28:22 Андрій Лаврик, «Український тиждень» Спочатку варто визначитись, що таке «відділ розслідувань» і що від нього потрібно, і зважаючи на це планувати штат і навантаження. Але робота підрозділу має бути систематична, він повинен видавати матеріали за спланованим графіком.
72008-12-15 13:06:13 Віталій Голубєв, головний редактор ТОВ "Видавничий дім "ОГО" Чи доцільно, на вашу думку, давати журналістам відділу розслідувань іншу редакційну роботу, якщо хтось із них на даний момент має "простій" у роботі, а редакції конче потрібні його світла голова та швидкі ноги? :) Чи ліпше берегти "чистоту жанру", щоб розслідувальник займався тільки розслідваннями і нічим іншим, навіть якщо напружені редакційні будні вимагають іншого?
2008-12-17 13:30:09 Андрій Лаврик, «Український тиждень» Тих, хто «простоює», можна попросити підмести підлогу або збігати за пивом. Жартую звісно. Якщо серйозно, то, по-перше, працівник може «простоювати» тільки на лікарняному чи у відпустці. По-друге, редакція – то єдине ціле, і якщо у якийсь момент для неї з тих чи інших причин важливіший інший напрямок роботи, «розслідувальник» має йти у бій. Він нічим не кращий і не гірший за кореспондента відділу політики, спорту, культури.
82008-12-15 13:07:09 Кривенко Олександр Григорович, Програма «Корупція по-українськи» Організація відділу розслідування: як це зробити?
2008-12-17 13:31:03 Андрій Лаврик, «Український тиждень» Так само, як й організувати інший відділ: знайти хоча б одну людину, яка вміє і хоче це робити, дати їй гідну зарплатню, посвідчення і робоче місце. Тут немає жодного особливого секрету.
92008-12-15 13:07:34 Кривенко Олександр Григорович, Програма «Корупція по-українськи» Яка функціональна побудова відділу розслідування?
2008-12-17 13:31:45 Андрій Лаврик, «Український тиждень» Тут немає відмінностей від інших підрозділів. Є редактор відділу – він планує і координує роботу з огляду на пропозиції підлеглих і побажання керівництва. Напрямки роботи (теми) розподіляються між співробітниками.
102008-12-15 13:09:24 Кривенко Олександр Григорович, Програма «Корупція по-українськи» Які особливості редакційної політики у відділі розслідування?
2008-12-17 13:33:21 Андрій Лаврик, «Український тиждень» Залежить від конкретної редакції. В ідеалі, звісно, теми розслідувань не мають нав’язуватись видавцем. Треба пам’ятати, що ви не міліція, не суд і не прокуратура – не ставте собі на меті довести чиюсь провину чи розсудити, хто правий, а хто ні. Розслідуючи якусь конфліктну ситуацію, не приставайте на чийсь бік. Особливо, що стосується справ, де фігурують великі гроші – як правило, всі персонажі таких історій є негідниками. У тій чи іншій мірі.
112008-12-15 13:09:59 Кривенко Олександр Григорович, Програма «Корупція по-українськи» Які критерії ефективності відділу розслідування?
2008-12-17 13:34:29 Андрій Лаврик, «Український тиждень» Як і інших відділів - резонанс його публікацій.
122008-12-15 13:10:35 Кривенко Олександр Григорович, Програма «Корупція по-українськи» Які ризики взаємовідносин в колективі відділу розслідування та як їх уникнути?
2008-12-17 13:36:23 Андрій Лаврик, «Український тиждень» Доки журналістикою займаються живі люди і не винайдено роботів-«розслідувальників», ризиків купа і всіх їх не уникнеш.
132008-12-15 13:11:09 Кривенко Олександр Григорович, Програма «Корупція по-українськи» Яка роль відділу розслідування в структурі ЗМІ?
2008-12-17 13:38:22 Андрій Лаврик, «Український тиждень» Якщо говорити про друковане ЗМІ, це звичайний відділ зі своїми специфічними завданнями.
142008-12-15 13:11:33 Кривенко Олександр Григорович, Програма «Корупція по-українськи» Як організовані внутрішні взаємовідносини з керівництвом ЗМІ?
2008-12-17 13:39:18 Андрій Лаврик, «Український тиждень» Жодної специфіки не має бути – наради, планування, догани, подяки…
152008-12-15 13:12:02 Кривенко Олександр Григорович, Програма «Корупція по-українськи» Які межі свободи при організації відносин із зовнішніми – щодо ЗМІ – суб’єктами?
2008-12-17 13:40:32 Андрій Лаврик, «Український тиждень» Свобода майже безмежна. Головне, щоб відділ або його окремий співробітник не почав працювати на якийсь зовнішній суб’єкт у супереч інтересам редакції та на шкоду професії.
162008-12-15 13:13:13 Ольга Юркова, головний редактор Щоденна газета «20 хвилин», щотижневик «RIA плюс» Скільки людей, на Вашу думку, повинно працювати у відділі розслідувань щоденного видання і над кожним окремим розслідуванням? Чи потрібен відділ, який буде займатися суто розслідуваннями, чи журналісти мають займатися ними ситуативно кожен у рамках своєї спеціалізації? Як це роблять у Вас?
2008-12-17 13:52:13 Андрій Лаврик, «Український тиждень» Цікаве запитання. Якщо редакції потрібні розслідування на регулярній основі, то без спеціалізованого відділу обійтись важко. Розмір штату залежить від потреб і можливостей видання. В «Українському тижні» у відділі розслідувань працює троє, ми тісно взаємодіємо з іншими відділами, починаючи від політики та економіки, закінчуючи культурою та спортом.
172008-12-15 13:13:36 Ольга Юркова, головний редактор Щоденна газета «20 хвилин», щотижневик «RIA плюс» Як мотивувати журналістів займатися розслідуваннями?
2008-12-17 13:53:28 Андрій Лаврик, «Український тиждень» Пряником - пообіцяйте премію або підвищений гонорар.
182008-12-15 13:14:06 Ольга Юркова, головний редактор Щоденна газета «20 хвилин», щотижневик «RIA плюс» На Вашу думку, яка схема роботи над розслідуваннями краща - командна чи самостійна? Чому?
2008-12-17 13:55:23 Андрій Лаврик, «Український тиждень» Коли я вчився у школі, учитель праці говорив нам: «Хлопці, працюйте за станком по двоє, адже одна голова – добре, а півтори – краще». У школі це призводило до того, що «півтори голови» виводили з ладу токарний станок удвічі швидше. При правильній організації роботи журналістів, команда опрацює більший обсяг інформації за коротший час, ніж один «боєць». Це особливо актуально для щоденних видань.
192008-12-15 13:14:25 Ольга Юркова, головний редактор Щоденна газета «20 хвилин», щотижневик «RIA плюс» Чи впливає економічна криза на розслідувальницьку журналістику і як?
2008-12-17 13:57:36 Андрій Лаврик, «Український тиждень» Так. Я знаю кількох, яких скоротили. Особисто у мене помітно впали прибутки.
202008-12-15 13:14:53 Ольга Юркова, головний редактор Щоденна газета «20 хвилин», щотижневик «RIA плюс» Як ви "розкручуєте" чиновників на потрібну інформацію? Доводилося судитися через ненадання інформації, чи віддаєте перевагу використанню власних зв'язків?
2008-12-17 13:58:40 Андрій Лаврик, «Український тиждень» Ні, через ненадання інформації жодного разу не судився. Крім чиновників, існують альтернативні джерела інформації з приводу того чи іншого питання. Мовчання чиновника, до речі, - теж важлива для розслідування інформація.
212008-12-15 13:15:19 Ольга Юркова, головний редактор Щоденна газета «20 хвилин», щотижневик «RIA плюс» Які реальні результати і наслідки, крім рейтингу і тиражу газети, може принести розслідування? Наведіть, будь ласка, приклади з Вашої практики.
2008-12-17 14:01:31 Андрій Лаврик, «Український тиждень» Ви маєте на увазі, чи якось вплинули мої розслідування на зміни у владі та суспільстві? У принципі, якимось чином так. Але тут немає моєї персональної заслуги, бо ці теми порушував не я один.
222008-12-15 13:15:44 Ольга Юркова, головний редактор Щоденна газета «20 хвилин», щотижневик «RIA плюс» Як у Вашій редакції відбувається планування розслідувань?
2008-12-17 14:03:09 Андрій Лаврик, «Український тиждень» Як решти інших матеріалів. Наприклад, виникає ідея якогось розслідування, ми обговорюємо, як його краще зробити, яким аспектам приділити особливу увагу, встановлюємо орієнтовні терміни виконання. Словом, нічого особливого.
232008-12-15 13:16:01 Ольга Юркова, головний редактор Щоденна газета «20 хвилин», щотижневик «RIA плюс» Які видання і журналісти в Україні, на Вашу думку, проводять якісні розслідування?
2008-12-17 14:06:29 Андрій Лаврик, «Український тиждень» Я не слідкую за усіма, тому утримаюсь від відповіді.
242008-12-15 13:17:11 Власенко Станіслав Олександрович, головний редактор Газета «Іскра» Экономическая обоснованность организации подобного отдела?
2008-12-17 14:09:21 Андрій Лаврик, «Український тиждень» Честно говоря, не совсем понял вопрос. Если имеется ввиду бюджет отдела, то это несколько тысяч долларов в месяц: зарплатно-гонорарный фонд, командировки, представительские расходы. Говорить конкретно о изданиях, где я работал, не могу – коммерческая тайна. Если Вы имеете ввиду прибыли издателя, то они зависят от эффективности проекта в целом, считать прибыли от конкретно взятого отдела редакции было бы некорректно.
252008-12-15 14:39:29 Марина Іванівна Грисько Андрію, Ваші статті більше схожі не на розслідування, а на літературні вигадки на тему розслідувань. Розумію, що саме тому в УТ вам вдалося прижитися. Але як Ви визначаєте межу між літературщиною і репортажем чи реальним розслідуванням, тобто власне журналістським жанром? Чи можуть критерії розмежування бути різними для різних видань? Дякую.
2008-12-17 14:11:38 Андрій Лаврик, «Український тиждень» Майже розчулений існуванням шанувальників моєї творчості. На Ваше питання складно відповісти хоча б тому, що, повторюсь, такого жанру як журналістське розслідування не існує. І мені сумно, коли я чую щось на кшталт “Василь Василенко написав журналістське розслідування”. Бо насправді той Василь провів розслідування, а потім написав статтю. До речі, існує ще така штука, як репортаж-розслідування.
262008-12-17 13:15:29 Новицкий Андрей Сейчас часто говорят о сетевой расследовательской журналистике. Считаете ли Вы что расследовательская журналистика должна быть организованной? С какими международными расследовательскими центрами сотрудничаете Вы?
2008-12-17 14:24:50 Андрій Лаврик, «Український тиждень» Цілком з Вами згоден. Розслідувати глобальні теми самотужки дуже складно. Утім, особисто у мене необхідності у співробітництві з міжнародними центрами ще не виникало.
272008-12-17 13:16:17 Новицкий Андрей Что из литературы Вы посоветуете почитать начинающему редактору-расследователю?
2008-12-17 14:35:44 Андрій Лаврик, «Український тиждень» Варто почати з того, що редактор має бути більш-менш досвідченим журналістом. Крім того, редактор має пильно стежити за публікаціями конкурентів. Що стосується профільної літератури, то її багато у вільному доступі. Зокрема, “Журналістське розслідування” під редакцією Константінова. Можу порадити також яскравий взірець західної розслідувальної журналістики - “КДБ у Франції” Вольтона. Втім, редактор, як і будь-який журналіст і навіть письменник повинен взагалі дуже багато читати – це вже порада від Стівена Кінга. Інакше він не зможе добре не те що редагувати, а й писати.
282008-12-17 13:52:48 rem Вам угрожали в ходе расследований?
2008-12-17 14:36:55 Андрій Лаврик, «Український тиждень» Різне було.
292008-12-17 14:45:32 Модератор онлайн-конференции Время онлайн-конференции подходит к концу... «Редакторский портал» благодарит Андрея за интересную дискуссию и желает ему больших творческих успехов. Ждем захватывающих расследований на страницах журнала «Український тиждень»!
Всех гостей мы благодарим за участие и вопросы!
2008-12-17 14:48:17 Андрій Лаврик, «Український тиждень» Дякую і Вам! Бажаю всім успіхів!
302008-12-17 14:47:42 Володимир Михальченко Скажіть, чи реально сьогодні здійснювати ЖР виключно правовими методами?
2008-12-17 14:52:23 Андрій Лаврик, «Український тиждень» Ні. Багато інформації, що не є при цьому державною чи комерційною таємницею, неможливо отримати у встановленому законом порядку.
312008-12-17 15:00:14 Ponya Возможны ли к осуществлению (и есть примеры?) журналистских расследований в области большой собственности, о реальных собственниках предприятий в Украине? Не заказные материалы я имею ввиду, ессно (в последние 2-3 года).
2008-12-17 15:02:20 Андрій Лаврик, «Український тиждень» Не припомню.
322008-12-17 15:05:28 Андрій Лаврик Усім дякую, але змушений вас залишити - треба здавати номер.

До побачення!
332009-09-22 21:40:55 Іринка Андрію, скажіть, будь ласка, яких етичних норм журналісту варто дотримуватися перш за все? Дякую Вам.
Вопросов   на странице
с начала с конца
Задати запитання
Назовіть себе *
E-mail
Захист від спаму *
Запитання / коментар *
Lawyer Uapp
Online conference

Ідея проекту Реєстрація Контакти